21 maart 2011

Jorinde 4 jaar

Wat een feest, Jorinde is zondag 4 jaar geworden. Zaterdag hebben we het gevierd en uiteraard is ze erg verwend met kadootjes. Ook heeft ze heel veel kaarten gehad, iedereen bedankt, ze staan te pronken op de schoorsteen.

Ze gaat nu naar school en dat gaat erg goed. Twee weken geleden mocht ze een ochtend oefenen en toen heeft ze erg gehuild bij het afscheid. Maandagochtend op bed begon ze ook onbedaarlijk te snikken toen ik zei dat ze naar school mocht. Ik bereidde me al voor op een moeilijk afscheid, maar dat was helemaal voor niets. Bij school haalde ik haar van de fiets en nog voordat ik het sleuteltje uit het slot had, liep ze al op het schoolplein met een glimlach. In de klas hield ze me wel stevig vast, maar na 5 minuten kon ik gewoon afscheid nemen. 's Middags ging ze weer opgewekt naar school met een krant. Waarom een krant vraag je je af? Ze had al een briefje mee gekregen dat ze bezig zijn met de letter K en dan mogen de kinderen iets mee nemen voor de lettermand. Tijdens het eten kwam Jacintha op het idee van een krant, die begint tenslotte met de letter 'k'. Dus naar school met een krant. Jorinde heeft nog moeite met praten, maar als ik dit zo zie op de eerste schooldag, dan denk ik: ze komt er wel!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten