8 september 2009

Het 'gewone' leven is weer begonnen

Hallo allemaal, het is weer eens tijd voor een korte update en veel foto's.


We zitten inmiddels weer in ons normale ritme. Jacintha gaat met veel plezier naar school, wij zijn allebei weer aan het werk en Jorinde vermaakt zich prima in huis en bij alles wat we doen.

Ze is nu ruim 5 weken bij ons en wat is ze al veranderd. Zo rustig en timide als ze de eerste dagen was, zo druk en levendig is ze nu. De hele dag loopt ze te brabbelen en te zingen. Fietsen vindt ze heerlijk, de wandelwagen is geen drama meer en ze kan lekker gek doen met haar grote zus. Ze kan eten als een dijkwerker, we moeten er echt rekening mee houden dat we een eter meer aan tafel hebben. Inmiddels heeft ze wel laten merken dat er dingen zijn die ze niet lekker vindt en daar zijn we blij mee. Ze eet dus niet zo maar alles op uit angst dat er misschien later niks meer is.
We merken aan haar reacties dat ze ons ook steeds beter gaat begrijpen. Af en toe probeert ze iets na te zeggen wat nog niet helemaal lukt, maar het begin is er.

Jacintha heeft na thuiskomst wel een moeilijke periode gehad, wat heel begrijpelijk is. Nu gaat het gelukkig erg goed met haar en heeft ze alles een plekje kunnen geven. Ze speelt veel buiten met haar vriendjes en als ze binnen is, dan speelt ze met haar zusje.

Vorige week heeft Jorinde de adoptiescreening gehad in het ziekenhuis. Er zijn al wat uitslagen binnen en dat zag er goed uit. De arts gaat nog wel meer onderzoeken laten uitvoeren voor haar hand/arm. We gaan o.a. naar een revalidatie arts en naar een klinisch geneticus om te kijken wat ze aan haar hand en pols/arm kunnen doen. De rest van de details zal ik jullie besparen.

Kortom: het is genieten met deze 2 Oosterse princessen. Er worden thuis natuurlijk heel veel foto's gemaakt dus hier komen er een aantal.

Hartelijke groeten van ons 4.










































5 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen. Succes met alle medische zaken. Hier gaat alles ook goed - wat heerlijk - twee kinderen in huis!!

    groetjes Bridget en co.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Allemaal,

    Fijn dat het allemaal zo goed gaat.
    Weer aan het werk?! Hoe heeft Jorinde dat opgepakt??? Hoe hebben jullie de oppas geregeld?

    Hier ook alles naar wens.....
    Ligang is een heerlijk mannetje, ondeugend maar goed te corrigeren....

    Groetjes van ons 3-tjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey lieve Wim en Marjan!

    Ik had eindelijk tijd om alle verhalen en het hele proces helemaal te lezen. Tsjonge wat een gebeurtenissen voor jullie toch ook, maar wat heerlijk dat Jorinde nu echt helemaal bij jullie thuis is. Ik kan me de familie avond nog goed heugen dat we het erover hadden en dat jullie elk moment opgeroepen konden worden. Ik ben ondertussen alweer 2 weken in Kenia, weer terug bij mijn kids. Heerlijk om ze allemaal weer in de armen te sluiten .... dat is zeker.
    Ik heb al eens een email naar jullie gestuurd, maar ik weet niet zeker of ik het adres wel helemaal juist heb. Hoop dat jullie dat mij willen sturen. Mijn persoonlijke adres is: ladejong29@hotmail.com en mijn website is: my2worlds.waarbenjij.nu . Als je links onderin je emailadres plaatst krijg je automatisch bericht als ik weer wat op de site geschreven heb. Ik wens jullie alle geluk,liefde en gezondheid in jullie gezin voor de toekomst. Hoop dat we contact houden!!! veel liefs Linda uit Kenia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi!
    Wij hebben vandaag genoten op jullie feest!
    We kunnen niet meer wachten na het zien van zoveel heerlijke Chinese kinderen!

    Wij hebben een nieuw emailadres:
    nicodelft@ziggo.nl

    Zullen we snel wat afspreken?
    Liefs, Gerlinde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi allevier,

    Wat een toeval niet dat je mijn schoonouders hebt gezien in Katwijk. Hij vond het erg leuk. Ik kreeg direct een smsje van hun. Fijn dat het bij jullie ook allemaal goed gaat. Bij ons loopt het ook allemaal prima en komt er steeds meer rust en regelmaat in huize Roos. Annemijn slaapt steeds beter en dat is een verademing. Ik heb weken gehad dat ik er elke nacht 4 of 5 keer uit moest omdat ze huilde. De laatste week blijft het eigenlijk bij 1 of 2 keer per nacht. Heel wat beter dus. Net als Jacintha heeft Iselin het de eerst weken ook niet makkelijk gehad en gelukkig gaat dat hier ook steeds beter. Ze kunnen ook al echt leuk samen spelen en Iselin heeft Annemijn inmiddels al leren steppen. Ook kan Annemijn al fietsen omdat ze Iselin dat steeds ziet doen. Helemaal geweldig. We genieten enorm van onze twee chinese roosjes.

    Hartelijke groeten van ons alle vier.

    Emmy

    BeantwoordenVerwijderen